Zaken Kennis
Image default
Bedrijvengidsen

Medewerkers vanuit huis laten werken. Wat zijn de voordelen?

Medewerkers vanuit huis laten werken. Wat zijn de voordelen?

Het thuiswerken wordt steeds populairder: bij veel bedrijven werkt een groot deel van het personeel thuis. Wellicht is er vanuit jouw onderneming ook veel vraag naar thuiswerken of denk je er zelf over na om het in te stellen. Wat zijn de belangrijkste voordelen van thuiswerken? Dat lees je hier!

Voordeel 1: Je werknemers zijn productiever

Uit onderzoek is gebleken dat werknemers thuis productiever zijn dan op kantoor. Thuiswerkers geven aan dat ze meer werk kunnen doen, omdat er minder sprake is van afleiding of werkzaamheden die tussendoor komen. Ze kunnen zich beter focussen op taken die prioriteit hebben. Daarnaast zijn thuiswerkers over het algemeen veel minder snel ziek. Als ze verkoudheidsklachten hebben en ze werken thuis, dan zullen ze ervoor kiezen om vanuit huis te werken. Als ze naar kantoor zouden moeten, zouden ze zich sneller ziekmelden. 

Voordeel 2: Gemotiveerde werknemers

Een thuiswerker kan zijn of haar tijd vrij flexibel indelen. Ze bepalen hoe laat ze beginnen en hoe de dag eruit ziet. Ze nemen daarnaast pauze als hier behoefte aan is en worden daarnaast ook minder snel gestoord door collega’s. Dit alles zorgt ervoor dat werknemers meer concentratie hebben, productiever zijn, werk af krijgen en daardoor ook weer meer werkplezier hebben en motivatie krijgen. 

Voordeel 3: Bespaar kosten

Als bedrijf kun je veel kosten besparen door werknemers thuis te laten werken. Werknemers komen niet meer dagelijks naar kantoor en dit betekent dat er minder kantoorruimte nodig is. Daarnaast wordt er minder gebruik gemaakt van de auto of het openbaar vervoer: als er veel werknemers reiskostenvergoeding ontvangen kan thuiswerken het bedrijf veel geld schelen. 

Voordeel 4: Efficiënte communicatie

Dankzij de moderne technologie is het ook met thuiswerkende collega’s goed mogelijk om te blijven communiceren. Dit gaat zeer soepel en is vaak heel efficiënt. Onder andere via email, telefoon of videogesprekken onderhouden werknemers contact met elkaar. Meer weten over efficiënte communicatie en effectief vergaderen? Via jouw MKB Desk ontdek je alles wat je moet weten over het ontwikkelen van jouw bedrijf!

 

https://jouwmkbdesk.nl/