In dit digitale tijdperk doen we veel aan online promotie. Denk maar aan online advertisement, bloggen en posten op social media. Toch is het naast online promotie ook belangrijk om aan offline promotie te doen. Zo maakt u uw bedrijf zichtbaar voor consumenten en bedrijven die uw bedrijf wellicht nog niet kennen, maar wel uw diensten willen afnemen. Offline promotie kan op veel verschillende manieren. Kranten en tijdschriftenPapieren advertenties doen het nog steeds erg goed. Ondanks dat veel nieuws en informatie opgezocht kan worden, geven veel mensen nog steeds de voorkeur aan papieren kranten en tijdschriften om een rustig door te lezen. Door hier advertenties in te laten plaatsen, bereikt u meer bedrijven en consumenten dan alleen online te adverteren. Dit kan in lokale huis-aan-huis kranten, landelijke kranten en tijdschriften die bij uw doelgroep passen. Gebruiksvoorwerpen met logoWat altijd erg goed werkt is offline promotie doormiddel van gebruiksvoorwerpen te voorzien van uw bedrijfslogo en contactgegevens. Zo kunt u kalenders kopen, voorzien van uw logo en deze verzenden aan potentiële klanten. Wilt u kalenders kopen? Dan is het mogelijk om te kiezen uit diverse varianten. Denk hierbij aan een wandkalender, bureaukalender, fotokalenders en kwartaalkalenders. Voor de mensen thuis zij de grotere kalenders mooier. Voor bedrijven is een bureaukalender of kwartaalkalender een aanrader. Daarnaast zijn ook voorwerpen als bedrukte pennen, aanstekers en waterflessen een goede manier om uw bedrijf te promoten. Het is wel belangrijk om te kijken naar het product en de jezelf de volgende vraag te stellen. Wordt dit product vaker gebruikt en is het in beeld? Snoepgoed is een mooi voorbeeld van promotie waar u op lange termijn niks aan hebt. Plastic tasjes of waterflessen is wel weer promotie voor de lange termijn. Flyeren en postersFlyeren en posters ophangen: traditioneel, maar erg doeltreffend. Door flyers te laten drukken en te verspreiden vergroot u uw bereik. U kunt de flyers verspreiden door ze bij consumenten door de brievenbus te doen, maar ook door bijvoorbeeld in een buurtcentrum of supermarkt een stapeltje neer te leggen. Kiest u liever voor posters? Deze zien we vaak in bushokjes en op ruiten geplakt. Zo vergroot u de kans dat mensen onderweg uw advertentie zien en nieuwsgierig worden. SponsoringSponsoring van bedrijven, evenementen of goede doelen is een goede manier om uw bedrijf meer zichtbaar te maken en te laten opvallen. Kijk maar eens naar alle billboards die te zien zijn tijdens grote sportevenementen. Een slimme manier om zo reclame te maken, aangezien dit veel bezoekers en kijkers trekt. Door te sponsoren zal uw bedrijfsnaam genoemd en getoond worden, wat automatisch zorgt voor meer naamsbekendheid van uw bedrijf. |