Zaken Kennis
Image default
Marketing en reclame

Waarom zijn bedrukte bidons de beste give-away in de sportsector?

In je bedrijfsstrategie stem je de verschillende factoren die van invloed zijn op de groei van je onderneming, zoveel mogelijk op elkaar af. De kwaliteit van je producten moet bijvoorbeeld in verhouding staan tot de hoogte van de prijs. Met de juiste promotie kun je zorgen voor meer naamsbekendheid en meer verkoop. Vaak is het duidelijk waar je naartoe wilt met de ontwikkeling van je product, of de plaats waar je het gaat verkopen. Maar de promotie kan een ander verhaal zijn. Met bidons bedrukken heb je echter het perfecte promotiemateriaal in handen.

Bepaal je doelgroep

Om te weten wat het beste promotiemateriaal voor je bedrijf is, moet je je doelgroep bepalen. Dus, wie koopt jouw product of dienst? Want met het bepalen van je doelgroep, kun je ook gericht gaan nadenken over de beste manier om deze doelgroep te benaderen en reclame voor je bedrijf te maken. Als je producten of diensten levert die gerelateerd zijn aan de sportsector, dan is de keuze snel gemaakt. Iedere sporter kan ten slotte een bidon gebruiken. Dus bidons bedrukken is een uitstekende manier om deze doelgroep te benaderen. Mensen gebruiken je bedrukte bidon in de sportschool en bij andere sportieve evenementen. Dit betekent dat niet alleen de ontvanger zelf, maar ook zijn of haar omgeving jouw bedrijfsnaam op het bidon ziet staan.

Bidons bedrukken als strategisch relatiegeschenk

Op het moment dat je geen producten verkoopt voor de sportsector, kunnen sporters nog altijd je doelgroep zijn om bidons te bedrukken en uit te delen als promotiemateriaal. Want sportevenementen hebben vaak een groot aantal deelnemers en een groot publiek. Denk aan een landelijk hockeytoernooi, een grote schaatswedstrijd of een wielerronde. Je meldt je bij dit soort evenementen als sponsor aan. Bidons bedrukkendoe je dan met het doel een zo groot mogelijk publiek te bereiken. Onder de aanwezigen, zowel onder de sporters, als onder de toeschouwers, zullen namelijk altijd mensen zijn die op zoek zijn naar het product dan jij verkoopt. Ook als het geen directe relatie tot een sportieve activiteit heeft.

Kies de geschikte manier van bidons bedrukken

Nu je eenmaal je doelgroep hebt bepaald, kun je ook gerichter kiezen voor het beste relatiegeschenk. Wil je een kleine groep benaderen, bijvoorbeeld de professionals van de marathon en niet de recreanten? Dan kies je voor een luxere uitvoering van de bedrukte bidon, zoals een aluminium waterfles. Ben je echter op zoek naar een groot bereik en wil je alle deelnemers aan het toernooi een bedrukte bidon geven met jouw bedrijfsnaam, dan zijn de simpelere kunststof uitvoeringen ook een hele goede oplossing. Dankzij de grote oplages waarin deze bedrukte bidons leverbaar zijn, zijn de kosten per stuk relatief laag. Wil je behalve een sportieve uitstraling, ook nog een milieubewuste boodschap meegeven met je relatiegeschenk, dan kies je voor bidons bedrukken die bijvoorbeeld geen BPA bevatten.

Met de juiste toepassing van alle elementen uit de marketingmix zet je je bedrijf zichtbaar op de kaart. En met bidons bedrukken maak je een blijvende en positieve indruk op zowel de sporters, als op de toeschouwers van een sportevenement.

 

Gerelateerde artikelen

Tips voor het starten van je eigen kledinglijn

Waar je op moet letten bij het bouwen van je e-commerce website

De voordelen voor het gebruik van humor in advertenties